Politinės komunikacijos galimybės socialiniuose tinkluose

Pastaruoju metu į politinės komunikacijos gretas tarp kitų komunikacijos priemonių, tokių kaip laikraščiai, televizija ar radijas, vis efektyviau įsilieja ir socialiniai tinklai. Socialiniai tinklai, tai dar viena terpė, kurioje politikai gali komunikuoti su potencialiais savo rikėjais, mėginti užkariauti visuomenės narių palankumą, ne tik rinkimų metu, bet ir nuolatos bendraujant su jais. Tačiau visgi ne visi politikai skiria reikiamą dėmesį šioje erdvėje ir daugelis jų, susigriebia tik prieš rinkimus, intensyviai komunikuodami su visuomenės nariais.

Internetas suteikia labai daug galimybių, viena iš jų – politikai gali tiesiogiai pasiekti rinkėjus. Tai yra daug efektyvesnis būdas, norint įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, negu pasikliauti tarpininko (žiniasklaidos) pagalba, kuri dažnai atrenka kokią informaciją pateikti visuomenei. Naudodami socialinius tinklus politikai gali skleisti norimas žinutes, kurių niekas neiškraipys. Greitas informacijos išplatinimas, pasiekiant didelį žmonių skaičių – dar vienas didelis pliusas, kuris turėtų padėti politikams, dalį žmonių palenkti savo pusėn.

Socialiniai tinklai sudaro galimybes vykti abipusei komunikacijai bet kuriuo metu ir bet kurioje vietoje, kas taip pat yra labai palanku valdžios atstovams. Geografinės padėties ir laiko barjeras socialiniuose tinkluose lieka nebesvarbus, o vartotojai gali ne tik aktyviai stebėti politines diskusijas, bet ir patys įsitraukti bei aktyviai dalyvauti įvairiose politinėse diskusijose, kurti ir keistis su politika susijusia informacija. Valdžios atstovai tokiose erdvėse gali skelbti apie įvairius renginius ar susitikimus, diskusijas visuomenei aktualiomis temomis ir pan. Vienas svarbiausių dalykų socialiniuose tinkluose yra tai, kad būtent šioje terpėje yra pasiekiama „nauja“ auditorija – jaunimas, kuris vis dažniau internetą naudoja kaip informacijos šaltinį, pramogų bei laisvalaikio praleidimo būdą. Taigi politikai   išnaudodami naująsias medijas, gali pasiekti ir „prisijaukinti“ labai nemažą auditoriją, nuo kurios iš esmės priklauso tolimesnė ateitis, tačiau išlikęs požiūris, kad reikia orientuotis į dirbantį, o ne jauną žmogų, dažnai politikams „pakiša koją“. Nemokėjimas siųsti žinučių įvairioms auditorijoms, sumenkina politikų galimybes pasiekti norimo tikslo.

Internetas turi galią sukurti stipraus tarpusavio ryšio jausmą, kurį dažnai jaučia tiek politikai, tiek ir rinkėjai diskutuodami bei bendraudami įvairiomis temomis. Tačiau tenka pabrėžti, jog aktyvi komunikacija ir grįžtamojo ryšio siekimas dažniausiai atsirada prieš pat rinkimus, o po jų viskas stoja į senas vėžes ir ryšiai su rikėjais yra nutraukiami. Tačiau laikinas sukurtas ryšys, nėra tvirtas, taigi žmonėms kur kas sunkiau pasitikėti politikais, negu tuo atveju, kuomet politikai nuosekliai ir nuolatos bendrauja, palaiko ryšį su rinkėjais. Socialiniuose tinkluose tam tikrų partijų turimų pasekėjų skaičius gali nieko nereikšti, jei politikas nebus užmezgęs tvirto ryšio su jais.

Socialiniai tinklai sulygina politikos dalyvių galimybes, kadangi šioje erdvėje jau varžomąsi savo idėjomis, nuostatomis ir pagrįstais argumentais, o ne išleidžiamomis lėšomis politinei reklamai sukurti. Šioje erdvėje politikams suteikiama galimybė įtraukti žmones į komunikacijos procesą, jiems priimtiniausia forma – reikalaujančią minimalių pastangų ir laiko, tačiau vėlgi reikia nepamiršti, kad daug kas priklauso ir nuo to, kokią strategiją politikai pasirinks.

Taigi, iš esmės politikams trūksta suvokimo, o gal ir žinių apie socialinių tinklų teikiamas galimybes, bei kaip efektyviai palaikyti santykius, kad rinkimų metu pasiektų siekiamo tikslo. Manau, kad daugelis valdžios atstovų, tiesiog, nesistengia kurti nuolatinio ryšio su šalies žmonėmis interaktyvioje erdvėje, o viena iš priežasčių gali būti ta, jog dauguma, kurie buriasi socialiniuose tinkluose yra jauni, o ne dirbantys žmonės.

Parengė Inga Bartuševičiūtė

Advertisements
  1. No trackbacks yet.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: